Sjukdomarna fortsätter

Åh stackars mig.. Jag är inte frisk än! 
På lördagen hade jag 39,2 graders feber och var däckad halva dagen. Resten av dagen och söndagen kändes det mycket bättre, så jag trodde jag skulle vara frisk vid det här laget. Men icke sa Nicke.. Måndagen fick jag tillbaka febern och hostan blev värre. Idag har jag legat mest hela dagen. Max fick också feber i natt. Han har ju annars knappt varit sjuk denna termin, det är ju mest bara Theo som varit sjuk. Men nu åkte även han dit. Så jag och han har sovit på soffan idag medan Theo har fått roa sig själv. Tur han är så stor och duktig :)

Innan jag blev sjuk, när jag var hemma och vabbade så duschade jag mina blommor. Det var verkligen på tiden då dom var alldeles dammiga!

När Jonas var hemma och vabbade målade han om våra köksstolar. Dom fick vi från Jonas farmor och farfars hus. Vi klädde om tyget på dom och dom blev så gott som nya! (det hade vi tänkt göra sedan vi fick dom för några år sedan men inte riktigt tagit oss för det..) Kul att kunna återanvända något som funnits med i Jonas släkt så länge och förhoppningsvis kommer dom att finnas med ett bra tag till! Samma sak med kökssoffan. 


Köksbordet är också från Jonas familj. En ny vaxduk på det, så ser det nytt ut och så gör det inget om barnen nöter på  det. (tidigare hade vi en svart duk med vita små prickar. Men det började gå sönder och färgen var bortnött från största delen av den). 
Synd att jag inte tog en förebild med stolarna och bordet tillsammans.. Men ni kanske kommer ihåg hur det såg ut..


Jag håller på att göra mitt nya headset trasselfritt :) Tror det kommer bli bra att springa med det här, kommer sitta kvar mycket bättre!

Det här passade perfekt som lunch till en sjukling :)







Kommentarer
Postat av: Maritha

Stackars dig och er! Men nu kan det väl bara bli bättre.
Det är roligt att kunna använda gamla möbler. Ofta har de ju en historia och för mig höjer det värdet samtidigt som det är bra att återanvända och inte bara köpa köpa köpa nytt. Vi har t.ex stolar, bord, kökssoffa, sekretärer, gungstol, soffbord och hörnskåp från olika epoker och det trivs vi med.

2015-04-16 @ 11:57:35
Postat av: Maritha

Glömde ju...så fint det blev i köket!!!

2015-04-16 @ 11:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0