Stackars Theo

Ja som vanligt seg på att uppdatera..

Sen sist..?
Helgen efter att vi börjat jobba efter julledigheten så var jag och mina allra käraste syster till Mjösjöby för att fira kära mor som fyllt år.  Vi fixade go'mat och såg film och bara myste och umgicks. Jag lämnade mina barn hemma och syster tog bara med sig äldst och yngst. Så kunde vi riktigt umgås med mamma (ja pappa fick ju också vara med på ett hörn förstås, men han var mest med Elias) :)
Sen sov vi över så vi han mysa ända fram till lunch då vi åkte hem :)

Sen helgen efter det (den här helgen som var alltså) åkte jag och lina skidor med barnen på elljusspåret. Efter att vi åkt 400 meters spåret med dom så fick dom åka hem och så åkte jag och lina 2,5km tillsammans och när hon åkte hem så åkte jag 1,5km själv. 
Dagen efter gick min och systers familj till berget på elljusspåret för att grilla korv. Jätte lyxigt att vi har det så nära inpå! 
Sen när vi kom hem igen var jag ute och sprang för första gången sen före jul. Och tjaa, sen hände det kanske nåt mer roligt den helgen, men det kommer jag inte på just nu..

Jag har varit och ätit den första av 3 årliga middagar med Johanna och Linda. Nu var det Johanna som fyllt år och hon valde att vi skulle äta på O'learys. Så det var en kväll med god mat och trevligt sällskap! 
Sen att jag tappade mitt visakort (läs -glömde i biljettautomaten vi parkeringen) så jag var tvungen att spärra det och skicka efter ett nytt.. Det pratat vi inte så mycket om. 

Stackars min älskling Theo.. Nu har han streptococcer i halsen igen! Han hade det ju vid nyår också och fick då penicillin. Denna gång ville dom inte ge det eftersom han inte har haft så mycket feber och inte är så allmänpåverkad. 
Men han har fått varit/ska få vara hemma hela denna vecka. Tur jag har världens snällaste svärmor som erbjuder sig att vara här med pojkarna så vi inte behöver vabba lika mycket! Theo ska t.o.m få sova hos henne natten mot fredag så kam vi jobba då med :) 
Vi har just utvecklingssamtal på mitt jobb denna vecka, så det är som skönt att få beta av dom nu när vi bokat tid för det, föräldrarna har fixat med sitt jobb så det funkar att komma och jag har suttit och förberett inför samtalen. Då känns det  skönt att behöva slippa skjuta upp dom..
Men imorgon är jag i alla fall hemma med pojkarna (Max har också fått vara hemma hela tiden förutom på fredag då Theo är hos Gunvor. Då ska han vara på förskolan)

Näe nu måste jag gå och lägga mig, håller på att somna! Lägger kansle upp lite bilder imorn (om jag kommer ihåg det)
Natteligott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0