Uppdatering

I fredags hade vi planeringsdag på jobbet. Vi höll till på Idéan och jobbade bla med vår verksamhetsplan och våra pedagogiska ställningstaganden. 
Efteråt gick vi på after work på Invito och åt buffé. Vi var 25 st som slöt upp på after worken, så vi var ett stort härligt gäng! :) Min buss gick hem kl 22.00 så det blev en lagom lång dag/kväll :)

På lördagen var vi på 5-årskalas hos Inara på Ålidhem. Efteråt så skulle Jonas och Tage på hockey och jag skulle visa barnen att det fanns nåt som hette Godishuset i Umeå och vad det var för något (tyckte det passade bra när det var lördag och allt). Men Max ville hellre följa med pappa och farfar på hockey och jag förklarade att då får han ju inte fara på Godishuset och köpa godis. Men det slutade ändå med att han valde hockey framför godis :D Så han följde med dom, men somnade mitt i matchen och trots livet runt omkring när Löven gjorde mål så sov han gott vidare :)
Eftersom jag och Theo då var själv och David också var borta så bjöd jag in oss på middag hos Lina, Loke och Tyr. Trevligt värre! :)

På söndagen var det Theos tur att ha kalas. Äntligen! Han fick ju skjuta upp det förra helgen då han hade öroninflammation. Men nu var han äntligen frisk! 
Det var 9 barn här och härjade :) (en 3-åring, en 7- och en 9-åring och resten blivande 6-åringar). Alla killar. Det var dock lugnare än vad jag förväntade mig. Trodde det skulle vara mer livat med den kombinationen :) 
Det var superhjälte-tema (igen) och Theo ville ha en Batman-kladdkaketårta. Så det fick det bli :) Jag gjorde två kladdkakor och så gjorde jag marsankräm emellan, grädde ovanpå och runtomkring och Batmanmärket av marsipan längst upp. 
(Ritade allt på fri hand och skar ut. Ganska nöjd ändå) :)

Sen innan middagen i söndags tog jag mig äntligen ut och sprang igen. Var två veckor sedan sist, men dom här två veckorna när vi varit hemma och vabbat  så har jag inte känt mig helt pigg själv heller. Men jag har ju ändå jobbat emellan, vi har delat vabbdagarna så vi varit hemma lika mycket. 
Men nu är som sagt Theo frisk och barnen var tillbaka på förskolan första dagen på två veckor igår, måndag. 

Idag är det ju tisdag och det innebär ledig dag för mig och barnen. Mysigt mysigt! Vi funderade på att gå upp på hockeyplanen eftersom Theo längtat hela tiden han varit sjuk att få åka skridskor. Men just nu är det typ snöstorm ute, så vi avvaktar nog lite. 

Tage åkte tillbaka till Mora idag. Nu har han hälsat på släktingar (alla utom en familj som han inte fick tag på), grattat barnbarn, sett hockey, läst en intressant bok och hjälpt oss med sovrumsfönsterna :) Tack för denna gång svärfar! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0