Att andas

Vi är så duktiga jag och min syster som motionerar och har oss! Idag tex lät vi inte regnet hindra oss från att gå en promenad. Vi har ju alltid varit av den åsikten : "det finns inget dåligt väder.." ja fortsättningen vet ni ju. Bara fördelar med att ta sig ut i friska luften och röra på sig. Ni vet.. Man blir piggare, man orkar mer om man har bra kondition, tränar man lite styrka också så orkar man man ännu mer i det vardagliga livet, man får mindre ont i kroppen osv. Som sagt, bara fördelar! 
Igår sprang jag. Men jag vet inte om det är det att jag inte sprungit lika kontinuerligt nu eller det att jag slappat för mycket med mina andningsövningar.. Men det är jobbigt med andningen nu :( Jobbigt bara att jag måste kämpa så hårt med något som ska vara så lätt (andas liksom, vem kan inte göra det naturligt och av sig själv?!) Problemet är ju att jag inte får ner luften i lungorna. Tydligen så finns det en grej att man kan ha så och man kan öva så att det blir bättre (vilket jag ju försöker men tycker det blir så lite bättre). Blir ju också lite bättre med en medicin jag har, men jag har fått för mig att jag ska klara mig utan den.. Får kanske inse att jag behöver den ibland ändå..

Glada fina Maxen :)



Imorgon ska Jonas och Theo till NUS på öron -näsa -hals för att kolla läget, om han ska få ta bort dom där gigantiska halsmandlarna. Hoppas!

Natteligott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0