Pallkragar

Förutom att springa och promenera i helgen så har jag sysslat med det här :

Jag har grävt upp hela jordgubbslandet. Här hade jag grävt upp mindre än hälften..


Och istället ställt dit pallkragar. Jag har två stycken där nu som båda har två stycken på höjden så man inte behöver böja sig ner så mycket när man ska skörda det vi ska så :) 
Jag har förberett dom båda nu, så att jag och barnen kan så i dom på tisdag när vi är lediga. Jag fyllde först med gamla stenplattor och tegelstenar i botten för är inte behöva fylla i lika mycket jord, sen la jag tidningspapper och tillsist fyllde på med jord. 

Ska bli skönt att slippa ogräset! Jag gjorde ett stort arbete nu, för att det ska bli lättare för mig sen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0