Sopa

På min lediga dag i tisdags var jag först på utvecklingssamtal för Max på morgonen sedan när vi kom hem så hängde vi ute mest hela dagen. Jag sopade vägen utanför vårt hus (något som alla på kvarteret ska göra den här tiden på året när snön försvunnit och all sand som sandats med under vintern kommit fram). Sjukt jobbigt var det i år! Det har aldrig varit så här mycket sand under dessa snart 8 åren vi bor här! Jag har fortfarnade ont i händerna från sopningen men träningsvärken har iallafall försvunnit :)
Här är sandhögarna som jag sopade ihop.. Ser kanske inte ut att vara så mycket? Men som sagt, jobbigt var det!


På onsdagen efter jobbet var jag först ner på stan en sväng, gjorde ärenden och köpte sedan sushi och tog med och åt på Josefins jobb. Sedan åkte vi upp till Iksu för att klättra. Vi passade på att springa lite på löpbandet när vi ändå var där också :) 

Igår, torsdag, var det ju valborg. Då åt vi middag hos bästa systergrannen och sedan var vi upp på bygdegården en sväng för att spana på majbrasan lite. Sedan gick vi tillbaka till Lina och David och hängde där resten av kvällen. Barnen såg film och lekte och vi vuxna spelade sällskapsspel och pratade. En jätte trevlig kväll hade vi!

Idag har Gunvor varit här en sväng och hälsat på. Theo och Tyr har haft picknick ute..



Och så spelade jag ett frågespel med Tyr, Theo och Max. 

Imorgon har vi städdag här på kvarteret. Den börjar kl 10.. Då får vi inte ligga och dra oss allt för länge.. :)

Natteligott  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0