Tisdag

Idag: 

testade jag en ny app med mina barn (förut hette den colar mix, men den bytte namn igår, så jag kommer inte ihåg vad den heter nu..)
Man skriver ut bilder från deras hemsida och färglägger dom och sedan "scannar" man in dom med appen och ser hur dom kommer till liv!






...och så jobbade vi på ute.. Jag grävde upp komposten. Tog bort alla brännässlor och lupiner (båda dom har ju grymt jobbiga rötter..) och vände på jorden. 



Resultatet!
Det är ju nånting tillfredsställande med att både jobba fysiskt med något ganska tungt och att det blir nånting bra av det sen (tänker använda jorden sen till jordgubbsplantor osv). När jag såg vilken fin jord som var under allt ogräs och det som senast komposterats som inte hunnit brytas ner än, blev jag otippat glad.. :)

Sen har vi bytt mattan ute på altanen idag, vilket tog sin lilla tid.. Först bära ut allt, sedan skära till mattan så den passar överallt och sen tillbaka med allt. 
Fönstret som gick sönder i vintras har Jonas bytt ut också, så nu kan vi snart börja äta där ute igen. Men lite mer värme måste det faktisk bli först.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0